Infrastruktur

Infrastrukturen er hjertet i enhver IT-løsning uanset hvor den er placeret. De fleste virksomheder anvender i dag hybride serverløsninger, hvor der anvendes servere som er placeret i skyen såvel som i virksomheden eller et datacenter tæt på virksomheden. De øvrige dele af infrastrukturen (firewalls, switche, WiFi m.v.) er typisk placeret i virksomheden. Uanset hvor ”enhederne” er placeret, så er høj tilgængelighed vigtig for enhver virksomhedinfrastrukturløsning, hvilket vi leverer 24 x 7 x 365.

Serverløsninger

Vi tilbyder rådgivning, design og implementering uanset hvor I ønsker ”serverne” placeret.

Verden har forandret sig væsentligt igennem de seneste år. Mange vil huske de tunge investeringer, når de skulle udskifte deres server(e), i dag ser verden anderledes ud, idet stort set alle virksomheder anvender Hybrid-infrastrukturløsninger, som set med vores øje blot betyder, at serverne ikke er placeret samme sted.

På dette område er vi ekstra opmærksomme på at lytte. Det er vigtigt for os, at I får dækket jeres dine krav, ønsker og behov, som kan variere fra virksomhed til virksomhed og fra hvilken ”server”, man afdækker. Microsoft har igennem flere år fx tilbudt deres Exchange 365 løsning, som vi i dag anbefaler, fordi den er et oplagt valg for langt de fleste virksomheder, idet Microsoft er i stand til at drive Exchange miljøer til en meget attraktiv pris.

Vi kan tilbyde jer den ”serverløsning”, som I ønsker – uanset on den skal placeres hos jer, i et datacenter eller ved 3. parts udbydere såsom Microsoft.

Vi har været tilfredse i projektforløbet vedr. ny infrastruktur, som omhandler ca. 50 virtuelle servere, storage, backup firewalls m.m.. FLC har løbende holdt os orienteret. Løsningen blev leveret til tiden, og FLC har haft fokus på de problemstillinger, som opstod da løsningen blev taget i brug. Vi får væsentlig større opmærksomhed fra FLC, når der er opgaver og udfordringer end fra vores tidligere samarbejdspartner.

PER HEMMELØFF SVENDSEN

IT-teamchef

Storageløsninger

Blandt de mest almindelige udfordringer er høj hastighed. Alle forventer lynhurtig reaktion uanset hvad der arbejdes med, og netop på dette punkt kan forsinkelser til og fra skytjenester i visse tilfælde være en udfordring. Uanset hvilken serverløsning man har valgt, så har selve storageløsningen en stor betydning for den hastighed, som leveres ud til brugerne.

Når man betragter HPE Storageløsninger, så findes der en HPE storageløsning til ethvert behov og økonomi. Vi har specifikt gode erfaringer med HPEs Nimble Storageserie, som vi gerne præsenterer for jer på et personligt møde. Nimble storageløsninger lever bare op til kundernes forventninger på så mange områder.

Torben Høiberg

Direktør

IT er nødvendigt for alle virksomheder, og det passer desværre ikke sig selv. Mange virksomheder har fokus på sikkerhed, som bl.a. handler om løbende opdateringer af hard- og software. Der er med andre ord brug for IT-Services, for at sikre en stabil og sikker platform. Vi har en lang række servicetilbud, som alle er opstået på baggrund af forespørgsler fra kunder.

Jeg kan hjælpe din virksomhed med de services, som I ønsker – lad os aftale et møde hos jer, og få indblik i mulighederne.

Backup løsninger

Der er stor set ingen, som stadig anvender de traditionelle løsninger til sikkerhedskopier, hvor man foretager et båndskift hver dag.

Løsningen er ganske vist stadig den billigste målt på prisen pr. GB, men den er ikke hensigtsmæssig i forhold til tiden der bruges på at tage sikkerhedskopien. I dag anvender de fleste virksomheder en digital backupløsning, hvor backup placeres i et system hertil.

Vi er særlig opmærksomme på at rådgive om backup af data i skyen. De fleste har fejlagtigt opfattelsen af, at der tages sikkerhedskopier af deres data i skyen som eksempelvis Office 365. Det er ikke tilfældet. Man kan gendanne slettede filer i x antal dage, men der tages ikke nogen fysisk backup af data. Vi kan naturligvis tilbyde både ejede og abonnementsbaserede løsninger, som tager sikkerhedskopier af data fra Office 365 o.l. tjenester.

Vi tilbyder forskellige backupløsninger, som man naturligvis selv kan eje eller leje. De er baseret på enten leasing eller abonnementsbetaling pr. måned uden tunge opstartsinvesteringer.

SWITCHE- og wifiløsninger

Til de meget krævende miljøer, typisk når servere og storage skal forbindes tilbyder vi naturligvis også løsninger, som har højere hastigheder.

I forhold til WiFi løsninger, så er vi stolte over at kunne rådgive om HPEs serie af Aruba produkter og supplerende softwareløsninger. Når man investerer i WiFi løsninger i dag, så er der behov for at vurdere langt flere forhold en tidligere. Man vil i de kommende år se en voldsom vækst i WiFi enheder, hvilket stiller store krav til den løsning man vælger.

Det er vigtigt at have en velfungerende infrastrukturløsning. Det kræver et hurtigt WiFi (med access points) og fokus på det rigtige udstyr til det kablede netværk (switche). Vi tilbyder derfor hele HPE’s sortiment, der er kendt for at levere stabile løsninger.

Når man betragter switche, så har de fleste blot behov for en stabil kvalitetsløsning, som kan understøtte standarden idag (1000 Mbit). I tillæg hertil er der også mange, som har behov for en eller flere switche med strøm via netværkskabler (PoE). Switche med PoE anvendes typisk til accesspoints (WiFi), IP-telefoner, kameraer o.l.

Firewall

En firewall er nødvendig i alle løsninger. Den har en stor betydning, da den udover at sikre høj hastighed til og fra internettet også skal beskytte alle enheder (servere, pc’ere o.l.) i virksomheden imod angreb udefra. Udover at vælge den rigtige model, som kan håndtere internetforbindelsen, så er det specielt vigtigt at firewallen løbende opdateres, da trusselsbilledet ofte ændrer sig.

Vi tilbyder FortiGate firewalls fra Fortinet. Fortinet er blandt de absolut førende i verden, som udover fysiske firewalls også tilbyder software, som kan indstilles til at scanne trafik (mails etc., som modtages), beskytte imod besøge på usikre websites og meget mere.

FLC tilbyder en unik garanti- og tilkaldsaftale, som sikrer at man er i drift maks. 4 timer efter en funktionsfejl på firewallen. Disse service tilbyder vi til attraktive priser.