Vi søger en økonomiansvarlig

Du motiveres af at arbejde med tal og en positiv balance. Du har den fornødne erfaring til at tage ansvaret for økonomien. Du synes at KPI’er og dashboards er en positiv måde at dele resultater på og sætter pris på fleksibilitet og godt humør i hverdagen.

På din nye arbejdsplads er vi p.t. 25 engagerede og motiverede kollegaer, som hver dag har fokus på at leve op til vores værdisæt FLASH, som skal sikre positive oplevelser til vores loyale kunder. Vi er stolte over vores 4 x Børsens Gazelle priser og den ulv, som ”jagter” gazellerne. Vi er en IT-samarbejdspartner for danske erhvervsvirksomheder med 6 primære forretningsområder, som sikrer os en sundøkonomi og den bedst opnåelige kreditvurdering AAA for 7. år i træk.

Ansvar og opgaver

Med organisatorisk reference til direktøren har du ansvaret for økonomien for FLC Danmark samt 2 mindre selskaber uden ansatte. Du varetager selvstændigt alle opgaver i relation til dit ansvar – lige fra daglig bogføring af bilag, løn afregning, pension samt de mere spændende opgaver såsom udarbejdelse og opdatering af KPI’ere og dashboards. Du forbereder også årsregnskaber (i alt 3 selskaber) i samarbejde med revisionen.

• Daglig bogføring samt div. afstemninger.
  • Fakturering i samarbejd emed kolleger.
  • Debitorstyring (kreditvurdering, kontoudtog, rentetilskrivninger og rykke for betalinger).
  • Kreditorstyring.
  • Løn, feriepenge samt pension.
  • Månedsafslutning samt opfølgning/rapportering til ledelsen
  • Månedsopfølgning på fællesmøder overfor kollegerne.
  • Halvårs opfølgning inkl. ansvar for lageroptælling.
  • Årsregnskaber i samarbejde med revisor.
  • Momsafregning.
  • Medansvar for budgettering og budgetopfølgning - måned, kvartal samt halvårlig.
    Herunder afskrivninger samt evt. periodiseringer.
  • Opfølgning på div.omkostninger herunder forsikring o.l.

Ekstra ansvar og opgaver:

• Udarbejdelse af KPI’ere og dashboards
  • Efterkalkulation af større projekter

Fremtidige udviklingsmuligheder

I FLC Danmark sætter vi stor pris på kolleger, som tager ansvar.

Afhængig af dine kompetencer, personlige målsætninger samt behov for personlig udvikling, så er der mulighed for nye /ekstra ansvarsområder. Det kan eksempelvis være:

• Mulighed for ledelsesansvar.
  • Medlem af ledergruppen / direktionen.
  • Deltagelse på strategimøder hvor udvikling og fremtid planlægges.
  • Videreformidling af strategier m.v. for teamet.

Mødetid og hjemmearbejde:

FLC Danmark er en fleksibel virksomhed med en stor grad af frihed underansvar. Vi er således fleksible på både mødetider samt arbejdssted – som kan være både i FLC og på hjemmekontor.

Løn, pension og øvrige medarbejderfordele

Vi tilbyder en attraktiv fast løn, som modsvarer dine kompetencer og ansvarsområder og i tillæg hertil naturligvis en attraktiv pensionsordning samt sundhedsforsikring. Derudover har vi i FLC en frokostordning, vi markerer og fejre dinemærke- samt fødselsdage. Vi afholder desuden sociale arrangementer typisk hvert kvartal, samt julefrokost, kick-off og teambuilding en gang årligt.

Hvem er du og hvilke kompetencer har du:

Du arbejder selvstændig, tager ansvar ved altid at have et godt økonomisk overblik. Det forventes at du er struktureret og grundig, og i alle henseender handler efter almindelig sundfornuft.

Du er en velfunderet person, som kender rutiner i alle aspekter af økonomifunktionen, som du har minimum 5 års erfaring fra. Du kommunikerer åbent og ærligt på tværs af organisationen og du trives bedst i en mindre organisation. Dit personlige engagement og din professionalisme gør dig effektiv, vellidt og respekteret af både kollegaer og samarbejdspartnere. Du sikre dig, at du forstår hele forretningen, idet du herved kan bidrage bedst muligt med din erfaring og kompetencer. Hvis du opdager eventuelle fejl, så findes årsagen hurtigt så de ikke opstår igen og ledelsen orienteres.

I dag sidder du forventeligt i tilsvarende stilling, men du kan også komme fra en funktion som bogholder / controller – det væsentligste er, at du motiveres af en virksomhedskultur, hvor alle tager ansvar og trækker i samme retning; uanset hvad der står på visitkortet.

Du er dygtig og professionel. Din arbejdskapacitet og grundighed er væsentligt over middel samt at travlhed og en til tider hektisk dag med mange forskellige opgaver motiverer dig. At du er ambitiøs på både virksomhedens og dine egne vegne ses tydeligt, og du sætter en ære i at følge opgaver helt til dørs. Sprogligt er du mundtligt og skriftligt velformuleret på dansk og du læser og forstår engelsk. Det er en fordel, hvis du kommer fra en IT-virksomhed eller beslægtet branche – alternativt kan du komme fra en projektorienteret virksomhed.

Din uddannelse og baggrund:

… kan være flere; men du er mest sandsynligt uddannet indenfor økonomi, regnskab, bogholderi eller revision. Derudover har du et solidt IT-kendskab, du behersker Office / Microsoft 365 og anvender Word, Excel og Outlook dagligt. Du har kendskab til og arbejdet med flere ERP-systemer – et af dem meget gerne Microsoft Dynamics C5, som vi anvender.

Ansøgningsfrist mv.

Der er ikke fastsat en specifik ansøgningsfrist, idet vi ønsker stillingen besat snarest muligt. Vi opfordrer dig således til at søgestillingen straks, hvis du finder den interessant. Vi behandler ansøgningerne i takt med at de modtages, derfor kan du forvente at høre fra os senest 3 dage efter, at vi har modtaget din ansøgning.

Første arbejdsdag vil blive aftalt, når vi finder det helt rigtige match.

Send venligst din ansøgning og CV snarest muligt til job@flc.dk og skriv: Økonomiansvarlig i emnefeltet. Alle henvendelser behandles fortroligt i forhold til reglerne for GDPR.

Supplerende spørgsmål

Hvis du har supplerende spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores direktør Torben Høiberg på mobil 2819 2951 i tidsrummet 7-23 på hverdage.

Om FLC Danmark

FLC Danmark blev stiftet tilbage i 1990. Vi er i dag 25 engagerede og motiverede kollegaer. FLC har et dedikeret kundefokus med en målsætning om at et samarbejde med vores kunder skal bestå i min 10 år.

FLC arbejder målrettet på at give vores kunder en positive kundeservice hver dag. Vores loyale kunder er danske erhvervsvirksomheder med 10 - 250 brugere.

Vi bidrager alle til et godt arbejdsmiljø og glæder os over vores gode og forskellige personalegoder og arbejder konstant på at forbedre og udviklevirksomheden. I FLC har alle medarbejdere mulighed for at påvirke udviklingen og inddrages gennem blandt andet fredagsmøder og vores årlige FLC Kickoff. Du vil være omgivet af kolleger, som altid er parate til at hjælpe dig og forventer det samme af dig. Vi kommunikerer åbent og ærligt og arbejder altid sammen om kundeprojekter.

Vi er et full-service IT-hus med alle de funktioner og kompetencer som det kræver og indebærer. FLASH er vores værdisæt og vi gør hver dag en forskel ved at udvise Faglighed og Loyalitet, optræde Ambitiøse og Stolte og være de bedst tænkelige Holdspillere.

I FLC Danmark sætter vi stor pris på vores medarbejdere, derfor fejres fødselsdage og mærkedage internt. Når en medarbejder har været ansat i FLC i 1år udbetales der en loyaliltetsbonus på 1.000 kr. pr. år. Ved 5 år udbetales 5.000 kr., efter 10 år udbetales der 10.000 kr. etc. et samarbejde styrkes for hvert år det består.

FLC Danmark er fortsat blandt de mest loyale HP-forhandlere i Danmark. Vi har vundet en række priser og konkurrencer – bl.a. HP ”Customer Satisfaction partner” Award, ”HP Årets Konsulent” og senest har Hewlett Packard tildelt os en ’ulv’ for at være årets højdespringer i 2018. Derudover er vi HP GOLD Preferred og Microsoft Silver Certified Partner.

Vores vision er at fortsætte fremgang i såvel omsætning som resultat, således at vi ved at kombinere forretningskoncept og FLASH værdisæt med de dygtigste medarbejdere i branchen, kan skabe en stærk og lønsom virksomhed i IT-branchen.

FLC Danmark er sund og har igennem de seneste 7 år opnået den bedst mulige kreditvurdering AAA med sølv fra Bisnode.

Vi er stolte over, at vi 4 gange har gjort os fortjent til Børsens Gazelle titel.