Himmerland Golf & Spa Resort

Himmerland-golf-country-club

En helt ny IT-infrastruktur har øget effektiviteten i Lars Larsens golfimperium. Nu kan medarbejderne koncentrere sig om at give golfentusiaster gode tilbud uden at spilde tiden på nedbrud og forældede systemer.

Siden Lars Larsen i 2007 blev eneejer af Himmerland Golf & Spa Resort, har han investeret en del i at forvandle sit hjertebarn til et golfresort af høj international standard. Ud over forbedringer af banerne og de øvrige faciliteter er stort set hele IT-infrastrukturen skiftet ud.

“Når man har mellem 80.000 og 100.000 gæster om året, er IT et uundværligt redskab. Derfor skal vi også have en løsning, der lever op til samme høje standard, som kendetegner golfresortet,” fortæller Claus Birk Larsen, adm. direktør i Himmerland Golf & Country Club.

Forældede systemer

Da Claus Birk Larsen blev ansat i december 2007, bemærkede han straks, at de forældede systemer gik ud over effektiviteten, da næsten alt blev styret elektronisk. Det var derfor noget af det første, han sørgede for at få optimeret.

”Den eksisterende IT-løsning var baseret på knopskydninger med en masse systemer, der ikke kunne kommunikere. Fra min tidligere arbejdsplads havde jeg kendskab til FLC, som vi havde samarbejdet med gennem flere år. Jeg vidste derfor, at de kunne løfte opgaven,” siger Claus Birk Larsen.

Han valgte en komplet løsning, hvor FLC Danmark ApS leverede alt fra servere til bærbare pc’er og trådløst netværk.

”Det var en stor opgave for dem. Vi havde rigtig meget gammelt udstyr, hvilket gjorde det hele endnu mere komplekst. De har løst opgaven til meget stor tilfredsstillelse for os,” fortæller direktøren.

Optimeret sikkerhed

Ud over at den tidligere løsning var præget af mange individuelt tilpassede systemer, fungerede den også som en åben forbindelse til omverden. Sikkerheden var lig nul, og gamle medarbejdere kunne uden videre logge sig på systemet og misbruge adgangen.

”Det var væsentligt, at vi hurtigt fik implementeret et holdbart system. Det giver samtidig friheden til, at en del medarbejdere kan arbejde hjemmefra, hvis der er behov for det. Vi ville ikke gå på kompromis med kvalitet og sikkerhed og måske ende med at stå i samme situation om fire år,” forklarer han.

Derfor har Himmerland Golf & Spa Resort også indgået en serviceaftale med FLC, som løbende sikrer, at alt fungerer optimalt.

”De er gode til at servicere og komme med input, hvis vi trænger til at få optimeret et system. Det er netop en af deres forcer, at de evner at screene, hvad det er for en virksomhed, og hvilke behov man har. For det er ingen kunst at sælge dyrt IT-udstyr, men derimod at finde den helt rigtige løsning for kunden. Troværdigheden er ekstrem høj i FLC,” slutter Claus Birk Larsen.

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.

logo-1

logo-1

hpe

hpe