HP Experience Center i Barcelona

FLC Danmark var sammen med ca. 15 andre udvalgte forhandlere inviteret til HP’s Experience Center i Barcelona. FLC var repræsenteret ved Torben Høiberg, som havde et par udbytterige dage med de mange eksperter fra HP Inc. samt netværk med deltagerne.

På besøget i HP Experience Center blev vi opdateret indenfor stort set alle produktgruppe. Vi hørt således om print, forbrugsstoffer, klientudstyr – herunder særligt bærbare samt workstation, ligesom vi fik en særlig grundig gennemgang af de sikkerhedsfunktioner, som HP har udviklet og inkluderer i deres bedste produkter.

HP print – Laser og PageWide

Omkring HP Print, så var det specielt interessant at få ny detaljeret viden om de forbrugsstoffer, som mange i dagligdagen blot ser på som toner og blæk. Der ligger ekstremt mange udviklingstimer bag forbrugsstofferne, og specielt teknologien omkring blæk er meget imponerende. Vidste du fx, at der er over 4.000 dyser, i det printhoved, som skal placere blæk på papiret?

HP værner om deres produkter og kvalitet, derfor vil HP’s enheder i dag selv opdage, hvis man isætter uoriginale forbrugsstoffer i dem, og er man i tvivl om, hvorvidt der er forskel, så tager vi gerne udfordringen op og forklarer forskellen på et møde.

Kvinde ved bar hos HP

HP Experience Center i Barcelona – fortsat

Betragter man den teknologiske udvikling siden 2015, så har HP forbedret deres produkter, så man som kunde i dag får følgende

• Produkterne bruger op til 53% mindre energi (strøm).
  • Produkterne er blevet op til 40% hurtigere.
  • Produkterne er blevet 40% mindre.
  • Forbrugsstofferne leverer op til 33% flere print pr. patron.
  • Udskriftskvaliteten er desuden forbedret

Betragter med HP’s PageWide teknologi, så er det bestemt en teknologi, som erhvervskunder i dag bør satse meget mere på. Der er rigtige mange fordel ved teknologien, som vi gerne orientere om på et personligt møde. I forhold til den traditionelle laser teknologi, så er der rigtig mange fordele ved at skifte enhederne ud, hvor det er muligt. Fordelene ved PageWide vs. laserteknologi er bl.a. følgende …

• Op til 100% hurtigere end laserteknologien (selv de små enheder).
  • Billigere i drift
    • Spar op til 73% på mindre strømforbrug.
    • Spar op til 95% på forbrugsstofferne (alt taget i betragtning, herunder produkt, genbrug etc.)
  • 80% af blæk cartridges kan genbruges = grøn profil.
  • Forbedret papirgang indeni enheder, hvilket medfører færre fejl og herved lavere omkostninger.

HP Klientudstyr (pc, bærbare, POS m.v.)

Hvis man er af den opfattelse, at klientudstyr bare er klientudstyr uanset hvilken producent, der står bag, så tager man fejl. Det er åbenlyst, at der indgår kompotenter, som er ens i alle pc’ere, bærbare etc. – såsom processorer, hukommelse og harddiske, men klientudstyr består af meget mere af de nødvendige komponenter, og her er det min overbevisning, at HP Inc. p.t. har førertrøjen på.

Mand ved HP Klientudstyr

HP Experience Center i Barcelona – fortsat

Produktchef Henrik Johansson fortalte, at HP arbejder fx med begreber, som jeg er overbevist om bliver vigtige for HP’s fremtidige succes. HP forholder sig bl.a. til

• WorkForce
    • Handler ikke mindst om de nye generationer, som kommer ind på arbejdsmarkedet. De nye unge stiller krav til det udstyr, som de skal arbejde med – de forventer, at de får stillet det bedste udstyr til rådighed, så de kan arbejde målrettet og effektivt.
  • WorkPlace
    • Det skal være muligt at arbejde hurtigt og effektivt, og så skal man kunne opnå adgang til virksomhedens systemer hele tiden.
      • Studier viser, at medarbejderne vil være optimalt engageret, når de arbejder 60-80% af tiden udenfor virksomheden.
  •  WorkStyle
    • Der sker også en udvikling i den måde vi arbejder på. Man ser i dag, at man i langt højere grad arbejder sammen i arbejdsgrupper, end at man arbejder alene. I de mest innovative virksomheder, ses det at medarbejderne arbejder op til 5x mere sammen – og virksomhederne opfordre til, at der arbejdes i gruppe.
  • Design
    • Designet er ikke ligegyldigt for medarbejderne, specielt de unge generationer (X-Y) stiller krav til det udstyr, som de får, da de typisk også vil bruge det fra hjemmet o.l. steder.
  • Security
    • Sikkerheden vil uanset hvad komme til at spille en større og større rolle, og lovgivningen vedr. GDPR vil helt naturligvis medføre, at man i højere grad bør være opmærksom på, hvordan man beskytter virksomhedens data.
    • Netop på dette punkt er HP Inc. efter min vurdering langt fremme, idet de har udviklet og introduceret nye funktioner og faciliteter, som mange vil være interesseret i. Her kan nævnes bl.a. HP SureView, som gør det muligt at arbejde offentlige steder, uden at andre ved siden af kan følge med, da skærmen låses for visning fra siderne.
    • HP SureStart beskytter BIOS, så man er bedre beskyttet imod angreb udefra.

Udover ovenstående, så er der rigtige mange spændende produkter med nye funktioner på vej, som vi glæder os til at præsentere. Der sker en konstant forbedring af produkter, som det trods alt er væsentligt at være opmærksom på, specielt hvis man ikke køber de billigste produkter, men har fokus på design, sikkerhed, effektivitet o.l.

test

HP Stortformat og 3D printere

Vi havde også fornøjelsen af at blive vist rundt i HP Experience Center, hvor vi bl.a. blev præsenteret for de mange store printsystemer, som HP i dag producere. Der findes stort set ikke det, som HP ikke kan producere uanset om der er tale om små etiketter til dagligvarer, store bannere og naturligvis det kraftig voksende 3D marked, hvor jeg forventer, at HP Inc. vil være markedsledende.

HP Storformat og 3D printere

Børsen gazeller fra 1997 til 2008 HPE Partner Logo